In de kijker-tas……

Vul de tas met vier voorwerpen die iets vertellen over jezelf. Zoek ook een aantal foto’s. Versier de tas en neem deze mee naar de klas. Elke week presenteert iemand zich met behulp van de “in de kijker-tas”.


in de kijker tas

In de kijker-tas

De “in de kijker-tas” vond ik op Dagmeester. Het is een activiteit die erg goed te gebruiken is om iemand beter te leren kennen. In de klas zul je deze activiteit meestal gebruiken aan het begin van het schooljaar maar het kan ook zo zijn dat je een groep halverwege het schooljaar beter wil leren kennen. En er zijn natuurlijk ook ideeën te bedenken om de “in de kijker-tas” gedurende het hele schooljaar in te zetten als klassenbouwer.

Op Dagmeester staat ook een evaluatieblad waarop de leerling zijn/haar vaardigheden van presenteren kan evalueren.


Op onderstaande foto kun je lezen wat er op het briefje staat, dat op de voorkant van de tas zit.


Ik bedacht een aantal andere ideeën hoe je de “in de kijker-tas” ook kunt gebruiken:

  • Stop in de tas 3 voorwerpen die iets zeggen over jouw kwaliteiten. Waar ben je goed in? Voeg er ook 1 voorwerp aan toe dat iets zegt over wat je moeilijk vindt.
  • Laat de “in de kijker-tas” vullen met complimenten.
  • Vul de tas met 4 dingen over jezelf die je misschien nog niet iedereen weet; als je me echt zou kennen, zou je weten dat……..
  • Zoek iemand die; laat een ander op zoek gaan naar van wie de tas is. Hoe goed ken jij jouw klasgenoten?
Delen:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

5 gedachten over “In de kijker-tas……

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *